#ShoTillDJTaro

Viktigaste hashtaggen idag: #ShoTillDJTaro som stöttar Andreas Tanisawa, en av grundbultarna i hiphopsverige som idag kommer ut som gay i DN Kultur.
dj_taro_1167227274_7508419“–Nu när jag själv är lugn och trygg med vem jag är kan jag känna ett ansvar att vara öppen med det, just för att det är viktigt att folk förstår att hbtq-frågorna även angår hiphoppen , säger Andreas Tanisawa och fortsätter:

–Ibland skulle jag vilja åka tillbaka femton år i tiden och säga till mig själv: ”hallå, du är ju gay, varför pratar du inte om det? Du behöver inte göra det till en issue, bara kör. ”

0:27 i denna låt rappar STOR “Sho till DJ Taro” 🙂

/Camila & Mireya

Leave a Reply

